Finaste, exet och tjejen.

Ännu en helg avklarad. Veganmiddagen i fredags blev lyckad med dom två personer jag tycker mest om på denna jord - Jess the Princess och Elinor the... va fan? Ja, nåt bra i alla fall. Maten blev superb.

På lördagen lyckades tjejerna övertala mig att följa med födelsedagsfesten i Bro. The western party. Det var schysst. Intressant blandning på folk, då den ena halvan av värdparet (systrar) nyss fyllt 30, så vi i vårt "gäng" kände oss som småkids som fick sitta vida "barnbordet" med saft och bullar. På tal om bullar så bjöds det både på varmkorv med bröd och nån variant av chokladmuffins. Jag var bra jävla sugen,men no no, jag höll mig i skinnet även med ett antal öl i kroppen. Good girl. Vidare in till stan så hamnade vi i vanlig ordning på Sufers till att börja med där jag, Jess och Thaam skakade rumpa som fan, vilket gav oss alla tre en gnutta ångest dagen efter. Men hur skall man kunna låta bli när det spelas både The Hives och Death from above 1979 på  högsta volym? Nej, just det, man var helt enkelt tvungen. Avslutade med Effes i alla fall och jag höll mig glad hela kvällen. Rekord.

Kl.08.00 imorse klev jag in på Hansa Utbildning för att gå jobbsökarkurs som arbetsförmedlingen ordnar. Mindre kul kanske, men då har jag åtminstone nånting att göra den här veckan, och har jag förstått det rätt så får man även en slant i ersättning. Wiiha! Det ser jag fram emot.

21 minuter kvar på bibliotekets dator. Skall snart pallra mig hemåt genom snön och sen skall jag laga örtbiffar och egen potatismos. Jag är hungrig.

Mitt ex har ny flickvän. Han sa, för visserligen ganska längesen, att det inte var det viktigaste att skaffa nån ny och att det med den här tjejen inte var nåt seriöst eller att han ens tyckte att hon var snygg. Men nu är dom ihop i alla fall. Åh, varför bryr jag mig? Skit samma, det gör jag inte heller riktigt, egentligen. Kul för han, eller nåt.

9 minuter kvar. Pratar med den finaste. Åh, han kallade mig "baby". Åh nej! Jag som nästan inte hade tänkt på honom alls idag.

6 minuter. Och jag kom nyss på att jag glömt göra det jag kom hit för. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback