In a dream I lost my teeth again.

Inatt - alltså inte just nu, men natten till idag  - drömde jag att jag tappade alla mina tänder igen. Jag har nog inte skrivit om det här tidigare, men det är återkommande dröm som jag har drömt i ett par års tid nu skulle jag tro. Det är en väldigt obehaglig slags dröm och det börjar ofta med nåt trevligt men så slutar det med att jag spottar blod och tänder ur käften. Varje gång är jag ledsen och rädd och tänderna brukar överraska med en oväntad form, storlek eller färg från dröm till dröm. I natt började det med att framtänderna sprack och blödde. Dom var jämna och bländande vita när jag såg mig själv i spegeln, men när dom landade i handen på mig var dom stora som hästtänder och mer bruna än vita och ihåliga till formen. Och det mest ironiska med det hela är att jag läst att det betyder otur att drömma att man tappar sina tänder. Självklart! Självklart drömmer jag det....
 
Wish I could speak in just one sweep
What you are and what you mean to me
Instead I mumble randomly
You stand by and enlighten me

In a dream I lost my teeth again
Calling me woman and half man
Yes in a dream all my teeth fell out
A cracked smile and a silent shout
A cracked smile and a silent shout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback