som ett tårögt barn

Idag är det en dålig dag. Depp, ångest, klump i magen, nära till gråt. Och redan nu har jag tappat orden. Har egentligen ingenting att säga. Eller skriva. Jag är en idiotisk och pinsam människa. Jag tycker inte om mig själv. Folk ringer från Arbetsförmedlingen och Arbetscenter och jag framstår som ett pucko. Skulle gå till Försäkringskassan men gick istället till Länsförsäkringar. Om min svaghet inombors kunde mätas i vikt hade jag blåst bort idag. Och fryst ihjäl antagligen.

Har redan gjort av med för mycket pengar idag. Mat (för dyrt), ta-3-betala-för-2-strumpor-och-leggings, present till Camilla (födelsedag imorgon) och så.... nånting mer var det... Just det, öl.  Vet inte riktigt vad jag skall hitta på ikväll. Är visserligen bjuden på fest, men känns inte som jag känner det folket så bra nu för tiden. Kanske blir det mest jobbigt och tråkigt. Blir det inte fest så blir det väl till att sitta ensam hemma, glo på TV och käka chips som jag unnade mig idag. Jag har nämligen inga kompisar, känns det som.

Jag hatar mitt liv.



PS. Men en trevlig sak har faktiskt hänt idag. Träffade nämligen på pappa på stan och han köpte en skiva till mig, utan att jag ens bad om det.
Svensk indie 1988-2006 En kärlekshistoria var det. Han är så snäll min far! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback