Världens bästa arbetskamrater?

Jag har haft en bra kväll på jobbet. Det har varit lagom mycket folk och ett 70-årskalas med födelsedagsfanfar och hela kittet. Först skrattade vi när dom tutade på sina stora instrument, men sen upptäckte vi att det var en gammal bekants/kompis farmor som fyllde år och vår vän var en våra gäster. Kul var det. Efter mat innan jag åkte till jobbet och personalmat på jobbet, så blev det en tallrik över från kalaset med lammantrecot och potatisgratäng och skitgoda sparrisar som jag åt upp. Jag var å jävla mätt! Lite senare blev jag attackerad av kocken Per som kittlade mig nåt enormt så jag höll på att dö liggandes på köksgolvet. Det var hemskt - men kul. Redan kl.22.40 var vi klara för idag. Vilket teamwork! Det hade blivit välkomsdrinkar från 70-årskalaset över som jag, Hanna, kocken Per och Jessica bestämde att vi skulle dela på. Dom slank fort ner. Vin på det. Mer vin, mer drink. Sen kom mamma. Hon fick alkoholfri drink. Vi satt i ladan och pratade och hade det så jäkla trevligt. Har jag kanske världens bästa arbetskamrater?! Helt plötsligt var klockan 01.45 och vi hade pratat/druckit iväg tre timmar. Dags att åka hem. Nu är jag hemma, lite full, hungrig igen och jättetrött. Om ca. 9 timmar skall jag vara på plats och jobba igen i ungefär elva timmar. Vi får se hur man mår imorgon....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback