att drömma sej bort.

Lördagkväll den 21 januari 2006. Jaha? Jag blev helt plötsligt på dåligt humör. Eller snarare lite nedstämd. Igår hände ingenting förutom att jag åkte fram och tillbaka mellan Tumba-Centralen-Älvsjö-Tumba för att bära en jävla kasse med sladdar i. Kallt som fan var det också! Så det var väl kanske lika bra att man inte var ute och slog klackarna i taket i gårkväll. Men ikväll hade jag åtminstone tänkt att det kunde hända nånting trevligt, men det verkar ju inte hända. Men vad skall det va nödvändigt för förresten om jag ändå inte är på humör och dessutom har drabbats av en väldig trötthet? Nåväl.

Jag tänkte skriva att det har snöat hela dagen idag också, men kom på att det kan väl inte ha undgått någon vid det här laget? Hur som helst, jag gillar när flinogrna är stora och ser sådär mjuka ut så att om snön hade varit varm så hade man slängt sej rakt ut i det. Vår balkong ser ut som en säng med snömadrass i, och askkoppen är nästan helt gömd.

Även fast snön är fin att se på så är jag faktiskt trött på den och kylan nu. Jag längtar efter sommaren och mina fräknar. Jag vill springa runt barfota i en somrig kläning och vara prickig i ansiktet, för det är sött. Jag vill ligga på stranden och borra ner tårna i sanden och lyssna på vågorna, så att tiden försvinner. Jag vill ligga i grästet och busa med katterna och jag vill ha balkongdörren öppen så att musiken hörs ut i hela trädgården. Jag vill hem till Gotland och ha sommar! Ja det vill jag! Ingen vinter mer!


Men... det är ju januari, inte ens februari eller mars ännu. Vintern är kallare och snöigare som aldrig förr, så det är väl bara att bita ihop och invänta våren med tålamod. När det blir vår, då skall jag ha min kavaj på mej och så skall jag sitta i gräset när det blivi torrt och så skall jag äta glass eller dricka öl. Åh, vad jag längtar! Fast jag tänker ju bara hur allt det där är att göra på Gotland. Undrar hur en vår känns här i Stockholm.... Det återstår att se.

Jag drömmer ibland om att leva i en film - vem gör inte det nån gång? Men att vissa saker, som faktiskt kan hända på riktigt också, händer. Men det gör dom aldrig. Jag skulle t.ex. vilja få världens största blombukett av nån bara för att personen vill visa nåt, säga nåt, eller bara tycker man är en bra kompis/tjej/person. Eller bara skita i allt och sticka iväg nån helt annan stans tillsammans med en spännande människa. Vara världens vackraste för nån, den som nån skulle offra allt för....
Hm, ja det är mycket man drömmer om. Bäst att inte drömma sej bort för mycket...

Nu har tiden gått lite mer. Jag är fortfarande trött, uttråkad och på inget humör alls mest. Vart skall denna kväll ta mej? Inte längre än till soffan antar jag....


Kommentarer
Postat av: slots

For a start double hold kings online slots flop queens ball bankroll limit?

2006-08-04 @ 21:17:21
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: baccarat

Similarly free baccarat progressive small pair splash?

2006-08-06 @ 06:00:59
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback