inte sant!

Här har jag nu suttit i ett par timmar och skrivit ett hejdundrans långt, allra första blogginlägg, men vad händer?! Jo, det försvinner! Så nu blev jag lite irriterad och tänker inte skriva om allting igen, om ni trodde det! Skriver några kortfattade rader, sen ger jag upp.

Jag är tillbaka i Stockholm nu. Pojken min ville ha tillbaka mej, så jag tog mitt pick och pack och lämnade Gotland igen. Jag har haft tre underbara veckor hemma på ön, och skulle lätt kunna stanna ett bra tag till. Men det funkar inte riktigt så. Den 25:e skall jag ju börja plugga på univeristetet, skall gå en kurs som heter Jazz, rock och annan populärmusik. Jag hoppas att det blir intressant/kul. Och förhoppningsvis så blir allt runtomkring också lite mer roligt. Det här stället äf fyllt med ångest! Alltså inte Stockholm, utan lägenheten. Jag skulle ju bygga ett fint bo när detvar dags att "skaffa eget". Men där här lägenheten är färdigmöblerad och tämligen ful! Men men, man skall väl inte klaga. Eller? Om jag kunde, skulle jag givetvis skaffa en ny lya som var fin, där man kunde både trivas och bo. Tänk om man hette "Lotto-Erik" och hade vunnit en sisådär 123 miljoner! Det hade vart fint det! Då hade jag köpt allt jag ville ha och lite till! Men nu heter jag ju varken Erik eller spelar på Lotto, så jag kan inte köpa nånting. Typiskt!

Det är mycket mer snö här i Stockholm än på Gotland. Jag längtar efter våren, men jag måste ändå  säga att det är väldigt vackert när man tittar ut genom fönstret och det ser ut som ett enda sagoland täckt av snö. Tog en långpromenad tididgare idag i min ensmahet och fotade lite. Inget speciellt, jag är ju ingen konstnär direkt, men det är alltid kul att knäppa lite bilder.

Innan jag ger upp det här så måste jag bara säga, herre gud, vad Kristofer Åström sjunger vackert!

you could have the sun
you could have the water
this i'd give to you
you could be the moon
you could be the harbour
that i arrive to
you could come over
uninvited
you said i'm the one
the one to hold you
does it go for the others too

no surprise

yesterday around 4.am
i thought about you
for a second or two
i know it's no good
i feel so lonely
sleeping without you
how come your arms are not around me
i said you're the one
the one to hold me
but i guess he said that too

no surpise


solnät



hästar



barr


Kommentarer
Postat av: 888

It 888 poker?

2006-08-05 @ 13:05:26
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: A

Bilden i mitten, den med hästarna är helt underbar. Så himla vacker. O så är det Kristofer, som ditt första blogginlägg. Det MÅSTE betyda något! Love you

2007-11-26 @ 17:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback