Lunarstorm vs. Helgon

Nu har jag diskat. Fan, vad man lukatr illa om händerna efteråt. Man luktar disktrasa helt enkelt!

Jag har tänkt på en sak. Jag minns när Lunarstorm var relativtnytt och det bara var jag och ett par killar i klassen som hade det, då tyckte de flesta att det var nåt nytt och roligt. Efter ett tag hade alla "Lunar", och snart därefter igen var det "töntigt" och "fjortis". Ja visst, nu var det Helgon som gällde, dom "riktar sej till en mer alternativ målgrupp". Men jag fattar inte dealen. Helgon är grått och Lunarstorm är orange/blått - än sen? Det grundar sej ju på samma principer - skriva med folk, skriva dagbok, lägga upp bilder, diskutera i forum osv osv. Sure, det kanske hänger fler 14-åringar på Lunar, vad vet jag, men vad spelar det för roll - egentligen? Nu verkar det även vara lite fånigt att skriva dagbok på dessa communitys också, allra helst om man skriver nåt deppigt. Då får man reaktionen "stackars lilla flicka/pojke som tycker så synd om sej själv och bara måste skriva om det här". Men hur kommer det sej då att dessa bloggar har blivit så populära på senaste både bland kändisar och oss dödliga? Vad är det som gör att vi människor är så intressade av andras liv och folk i vår omgivning? 
Personligen tar jag ingen direkt ställning. Jag är medlem både på Lunarstorm och Helgon och har, som ni ser, även ett Blogg-konto här, och på alla ställena skriver jag dagbok om ditten och datten - ena stunden är jag glad, andra deppig. Det handlar inte om att få sympati eller dylikt, utan bara om att få skriva av sej. När jag läser vad andra har skrivit är jag inte särkilt intresserad av deras liv, utan snarare deras sätt att skriva på. Man lär sej av att läsa om andra, av andra. Så enkelt är det.
Det var en liten fundering bara. Vad jag menar är att det inte är så mycket att komma med att kläcka ur sej "åååhhhh, har du luuuunar? vad fjooortis" om man själv är medlem på tex, Helgon. För det är i princip exakt samma sak. Det känns gansa knäppt att man nästan måste försvara sej bara för att man hänger på Lunar. Jag är ffs inte en annan människa bara för att jag föredrar en community framför en annan. Pah, fånigt!

Nu kommer snart min man hem (alltså, inte min man, men min käresta) och jag skall laga mat. Fan, jag är så jävla snäll, springer runt här som nån himla hemmafru och fixar och donar. Igår städade jag toaletten till och med, även fast jag inte skitit där på över tre veckor (ursäkta språket, men va fan). Jag är så snäll, så himla, himla snäll....

Kommentarer
Postat av: 888

Let's begin chip small standoff www 888 info time apple earn hearts time.

2006-08-05 @ 13:05:56
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

More regular online baccarat catch bracelet!

2006-08-06 @ 06:00:12
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback