Hemse torgdag :: uppdatering

Idag är det marknad på Hemse, självaste Hemse torgdag, och nu skall jag dit och titta på krimskrams, äta bakad potatis och onyttigt godis.

Hej svejs.


Har gått med mor min på marknaden nu i drygt en timme och regnet har fallit ganska ordentligt. Vi har gått och trängts under mitt lilla paraply och haft mor- och dottermys. Har köpt massa fina pumpor som jag skall höstpynta min lägenhet med. Man blir liksom klar med marknaden på en timme, det finns så mycket skit, men en del kul också. Sitter på mammas jobb nu och väntar på att J skall komma till Hemse så vi kan strosa runt lite tillsammans också. Tänker på förra årets Hemse torgdag, då gick jag och T tillsammans. Det var mysigt. Hand i hand. Saknar det. Saknar allt som var bra, mysigt och roligt med T. Suck.

Nu luktar det mat. Dagsibarnen skall äta lunch. Det luktar soppa, skolbröd och för tjocka skivor ost. Undrar om jag har rätt... ?

Mår lite konstigt idag. Antagligen för att jag har sovit för lite och är trött, då mår jag alltid illa, har varit så sen jag var liten.

Nu skall jag fortsätta fördriva tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback