Som en solblekt citron

Det är verkligen höst nu. Det regnar jättemycket. Men inget mig emot, det är mest mysigt.
Jag har den
blommiga klänningen på mig, men jag är inte säker på att jag trivs så bra i den.
Jag är ganska fin, men jag känner mig som en tant. Åh suck. Skall nog byta till en prickig och söt sen.
Det är Barnboksveckan den här veckan så biblioteket kryllar av barn och barnläten (hemska skärande skrik). På tal om barn så skall jag på barnkalas idag. Min ena brorsdotter som fyller 6 år. Jisses, vad stor lilltjejen börjar bli (jag är nog en tant ändå?!). Hoppas kalaset gör mig glad. Men jag är så himla trött! Vaknade alldeles för tidigt imorse. Och gissa varför - jo, för att ett barn skrek utanför mitt fönster!!
På lördag fyller jag år, bara fyra dagar kvar nu tills jag blir 20 alltså. Känns väl inte så speciellt, förutom att 20 låter vuxet medans jag bara är ett barn. Jag skall ha kalas i alla fall. Ett litet kalas. Eller två kalas - ett på dagen och ett på kvällen.

Utanför fönstret står en skitful bil som ser ut som en solblekt citron. En sån bil skall jag aldrig ha.
Jag tror jag avslutar med det faktiskt.

ps. skall vi slå vad? ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback