Slut på termin #1

Nu sitter jag i skolan. Sista dagen på terminen och jag är i skolan en halvtimme innan själva avslutningsståhejet sätter igång. Det har inte hänt en enda gång under hela terminen förutom första dagen på uppropet att jag varit i skolan så tidigt. Jag vaknade till strax innan väckarklockan ringde, snoozade bara en endaste liten gång, valde kläder på en sekund, skippade frukosten och var vid bussen mindre än en timme efter att jag vaknat. Helt otroligt! Om en kvart börjar det. Det kommer helt klart bli musik, det har jag listat ut av trumsetet som står riggat där nere. Och julfika absolut. Det skvallrar bordet med glöggen, mandlarna, russinen, pepparkakorna och lussebullarna om. När allt är klart ska jag och min lilla klass (som för övrigt är min andra lilla familj. Jag gillar dom mycket.) äta lunch tillsammans. Det gör vi för visso precis alla andra veckodagar med, men idag ska vi alla köpa mat i vår lilla thairestaurang här på skolan mest för att göra den lilla söta thailänskan Aspisara glad. Och lagom efter att avslutandet av denna härliga termin är klart då anländer min baby till ön. Kan det bli bättre?! Och till råga på allt så var även gårdagen en riktigt höjdare. Först kom barndomsbästis på besök i skolan som jag inte träffat på över en månad. Och under tiden som jag var i skolan så kom Elinor tillbaka till ön efter sin tre veckors långa Sverigeturné. Hon köpte glögg till oss, sen gick på stämningsfullt Luciatåg i Domkyrkan och till sist fortsatte vi Lucianatten med att äta på Max (väldigt lyxigt) och sen dricka glögg och äta pepparkakor med Camilla och Vera. En fin och mysig dag med andra ord. I skolan redovisade vi dessutom våra filmer som vi jobbat med dom senaste fyra veckorna. Det gick hur bra som helst och alla filmer var roliga och bra att se.

Nä, nu sätter det igång där nere. Dags att dra sig. Tata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback