Bakfull och misslyckad.

När jag vaknade imorse fick jag knappt upp ögonen då ögonfransarna var ihopklibbade av gråt och smink. För ja, återigen fick jag ett känslomässigt sammabrott igår på fyllan och jag grinade som en jävla barnunge, jag vet inte hur länge eller ens varför. Det började i alla fall på Effes. Där var det Klubb Kaka med safari-tema och hela stället kryllade av safaridekorationer och utklädda människor - vilket jag dock inte minns ett dyft av. Det var i alla fall väldigt mycket folk och massa drag tydligen. Hur som helst. Jag grät och jag ville av någon anledning inte lämna Effes vid stängning enligt August. Han och Grannen tog hand om mig. Jag undrar hur många som såg mig sitta där och lipa. Började det redan på övervåningen? Bland folk? Jag minns att jag träffade M. Han hade svart mössa på sig och var säkert lika snygg som vanligt, och jag hoppas för guds skull att jag inte sa något olämpligt! Det gjorde jag säkert. Hade han nåt med gråtattacken att göra? Nej, det kan jag väl inte tänka mig. Däremot kan jag tänka mig att *piiiip* hade det. Inte ett ord på hela kvällen. Nähäpp. Så det är på det viset nu? Kul. Fan fan fan, det här börjar likna en dålig vana.

Hela vägen hem grät jag. Jag snyftade inte, jag verkligen grät! Som en idiot! Grannen med min väska i handen och Augusts armar runt mina axlar och tröstande ord halkade jag hemåt i snön. August var helt enkelt min räddare igår. Han var snäll och gjorde en kopp te till mig, men lika snabbt som det var klart så spillde han ut det på golvet. Typiskt, det blev inget te. Sen somnade vi.

Fick ett SMS imorse från en idiot som är lite... betuttad i mig, för att använda ett roligt ord. Han tycker om mig och jag hatar honom (kanske inte hatar, men han är jobbig). Han skrev att han hoppades att jag inte var ledsen längre. Okej, så han såg mig i alla fall grina igår. Det var andra gången han såg mig i det tillståndet. Jag dansade jättemycket med honom igår. Det minns jag. Fan igen.

Jag har ont i rumpan idag och ett antal nya blåmärken. Jag misstänker att det kan ha skett någon ramling under kvällens gång. Vet också att jag och Jimmy brottades och att jag förlorade stort, så det kan också ha med det att göra.

Ikväll är det Rockskallen på Borgen och The Sounds skall spela. Maja Ivarsson måste vara Sveriges snyggaste brud för övrigt. Jag var pepp på att gå på det, men det var jag tydligen ensam om då alla andra människor gått och blivit tråkiga alternativt fattiga. Det händer en rolig sak på den här ön och jag går precis miste om den.

Men nu kom Jessica, en av de få personer som finns kvar och som jag håller varmt om hjärtat. Man skulle kunna säga att hon är bäst.

Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback