Hudsvid & hjärtont.

Det blev ett par härliga dagar med Jessica. Medan Rockskallen gick av stapeln in the city på lördagskvällen så satt vi hemma i soffan och kollade på finalen av "På spåret" och "Sing a long". Kan det bli bättre?  På söndagen fick vi reda på att August + folk hade lyckats gå på Rockskallen i alla fall tack vare backstage pass och dylikt (jag hatar folk med kontakter som får saker och ting gratis), och jag hade alltså haft chansen att ha sällskap om jag hade vetat bättre. Besvikelsen slog ett litet slag i magen och jag blev tjurig. Försökte förtränga det hemska missödet och låtsas som om att jag hade mycket roligare än alla "tjocka bönder" som var där.


Flera dagar i förväg hade jag och Jessica planerat att åka skridskor på söndagen med mamma och  Philip, men när vi väl kom till ishallen så visade det sig att man inte alls fick låna skridskor/hjälm som vi trodde, utan det var skolans prylar. Så det blev inga skridskor för oss två. Istället poserade vi landningsposer på läktaren, inspirerade av konståknings-EM. Jävligt hett. Sen tog vi en sväng på Hemse och fotade och skrattade.



Väl hemma igen drack vi te och spelade löjliga sällskapsspel som Tjejsnack och Alfons kurragömmaspel. Jag drog hem en storseger och konstaterade därefter att det var beviset på min otur i kärlek och tur (?) i spel. Resten av kvällen blev det Elle-galan och Eternal sunshine of the spotless mind, vilket måste vara en av dom allra bästa filmerna. Lovely.

Måndag, och vår stora plan var att bygga en snögubbe, men till vår stora besvikelse upptäckte vi att snön var alldeles för pudrig. Istället bestämde vi oss för att åka pulka, men
vi hittade ingen pulka. Efter mycket om och men hittade vi ett par orangea, knäppa skidor och en gammal spark, och ut på åktur vi for! Det var otroligt roligt, och många bilder och skratt senare gick vi in och avslutade eftermiddagen med att baka en sjukt god kladdkaka. Nice.



(Nu kanske ni undrar vad titeln har med den här texten att göra. Nästan ingenting. Titeln får tala för sig själv. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback