Ventilera.

Tisdag. Helgen passerade ganska fort. Fredagen tillbringade jag med Elinor, Agge och Patrik och allas våran vapendragare öl. Det var trevligt måste jag säga. Resten av helgen tillbringade jag helt ensam, då ingen verkade vilja veta av mig. Låg på soffan och såg Sex and the city både lördag och söndag, från morgon till kväll. Nästan. Har snart hunnit genom första halvan av serien. 
  
Igår väcktes jag av att broder Daniel knackade på dörren. Jag fick The Knife's live-DVD, sen somnade vi båda två. Bra storebror! När vi till slut vaknade igen slappade vi bara framför teven, sen tog vi en lång promenad genom stan typ 3 vändor om, med tanke på att man har gått genom hela Visby på ungefär en kvart. Hur som helst. Kl. 16.30 var det dags att lämna brosan vid båten och säga hejdå för den här gången. Alltid tråkigt. Nu är det verkligen slut på jul och festligheter - och jag som knappt märkte att den passerade.

Idag blåser man nästan bort på den här ön. Men jag har varit ute och gått en hel del ändå. Mest för att jag var tvungen att gå till AF, men ändå. Dom skulle skriva på ett papper. Nu har jag kämpat med Alfa-kassan sen den 15 september förra året, men jag har fortfarande inte ens sett skymten av en endaste liten krona. Surt. Det tryter ordentligt i kassan och ironiskt nog köpte jag en ny plånbok idag. En kreditkortshållare i svart skinn.

Mitt ex irriterar mig. Fick nyss lite "skit" för att jag inte beter mig som en kompis bör och hör av mig tillräckligt ofta. Som att han gör det då? Nej. Vilket han även var mycket medveten om. Eftersom jag fått höra från flera håll att han har nåt på gång med en tjej efter att jag såg dom hångla som bara den på nyårsafton så frågade jag vänligt hur det gick med "tjejen" och undrade om han var kär. Det var förstås helt fel fråga, en "udda" fråga och "nej, varför tror du det?". Ja, varför tror jag det? Hon åkte bara över hela Östersjön för att vara med dig. Jag skiter i vilket, jag försökte bara vara trevlig. "Så du frågade bara för att vara trevlig?". Som ni ser, vad tjänar det till? Skall man bry sig eller inte? Kompisar frågar väl sånt, trodde jag. Nåja.

Ikväll kommer Elinor till mig och vi skall laga middag och äta efterrätt, bara hon och jag. Skall bli hur trevligt som helst. Hon är en bra människa, bland dom allra bästa!



Take care and control, som nån brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback