En liten uppdatering.


Tisdag:
Dagen gick lite i spontanitetens tecken. Jag åkte med mor och far in till stan för att mamsen, ganska spontant, bestämde sig för att köpa en sprillans ny bil typ förra veckan. Elinåran kom in till staden med så vi kunde passa på att ses lite. Det var supermys! Det blev en sväng i ett par affärer, och, tro det eller ej, men såklart blev det lite SPONTAN shopping. Två tishor till mig och en till Ellie plus en jacka. Vi fikade även på nyaöppnade Barista (i alla fall ganska nyöppnat tror jag), vilket var ett riktigt schysst ställe!

image611 


Jess the princess ringde sen och tyckte att jag skulle gå ut med henne, så ja, lite spontant blev det så också. Efter en ganska lam "förfest" hemma hos Hugo med lite improviserade Kahlua-drinkar med mjölk och krossade jordgubbar - nej det var inte så himla gott - så hamnade vi på Effes. Vi hade hört att det var gayklubb på Underbar, så självklart ville vi gå på det egentligen, men när vi kom dit så var det till vårt stora förtret stängt. Men lika bra var väl kanske det, för när vi kom till Effes, så stog hon där, självaste finaste Fioooona! Sist vi sågs var i Uppsala förra våren. Oj, vad vi kramades! Jag blev glad(are)! Vi skall ses i helgen också :)


image612

Vi kom inte från Effes förrän 02.30-tiden och då hängde vi med ett litet gäng på efterfest varav två hette Anton och en tjej såg lääääskigt fejkbrun ut och en kille jag vet att jag träffat förut men som inte mindes mig. Lägenheten hade lite samma stuk som Hugos och Augusts så vi kände oss såklart som hemma - inrökt och skitigt. Nåja. Vi deckade allihop vid halv 5-snåret. Jag fick till och med en bäddad madrass på golvet. Snäll efterfestsvärd.


Onsdag:
Vaknade upp efter en rad sjuka drömmar som jag berättade för Jessica. Hon skrattade mest och sen spelades det lite Wii innan vi drog och köpte pizza. Bakishäng hemma hos Hugo, utan Hugo. Mötte upp Elisabeht och Lillgustav och satt och snackade skit. Dom började dricka öl, men jag drog hem till landet istället. Skönt det. Hoppade på bussen och fick betala 68 spänn och jag tänkte "Fan vad dyrt" och kollade sen upp att det dyraste priset för en enkelbiljett skulle vara 59 kr. Hatar att säga till om såna saker, det handlade ju bara om 9 spänn dessutom, men rätt skall vara rätt, tänkte jag, så efter mycket om och men kravlade jag mig förbi ett par barnvagnar fram till chauffören och sa att ursäkta jag fick nog betala lite för mycket och till svar fick jag: "Naj, det kostar 68, det höjdes i söndags". Jaha. JAHA?! SEXTIÅTTA SPÄNN?! Det är tamigfan ett rån! Bara 59 kr var liksom redan dyrt, och nu skall jag betala nästan 70 spänn bara för att komma in till Visby! Jag hatar det! Åh nej, jag skall nog in igen redan imorgon... hejdå ytterligare 68 dyra kronor...

image613

Idag: Moster K och moster A-M och hennes karl Å, som vi hälsade på en snabbis i söndags, kom till ön idag. Trevligt eller nåt. Jag fick en liten parfym som luktar typiskt parfym och som jag antagligen aldrig kommer att använda, och det känns lite elakt, men jag kan inte hjälpa det. Jag fick även en liten prydnadssak av glas i form av ett äpple, och jag hatar smått krimskrams som jag inte vet vad jag skall göra av och allra helst när det inte passar in i det här rummet, och det känns också lite elakt, men jag kan inte hjälpa det heller. Tanken var fin i alla fall. Nere på bordet står det chips, choklad, Kahlua och allt möjligt gott som jag antar är till mor och far. Mycket bättre än en tantig parfym och en fånig glassak ju. Nåväl.

Det är mamis och papis bröllopsdag idag och dom har varit gifta i ungefär hundra miljoner år. Eller åtminstone 32. Så ikväll gick vi allesammans och åt på den lilla restaurangen som finns här i Garda. Jodå, det finns en, även fast det känns lite... hm, konstigt att kalla det för det, det är inget fancy direkt, men ändå jävligt fin och god mat. Mm-mm-mm! Vi högg till och med till med efterrätt i form av maränggrotta, jordgubbar och glass med nån slags bananpassionsfruktsås. Sjukt gott!

För övrigt har jag tillbaka mina normala ögonfärg nu, dvs. blå. Jag tycker inte riktigt om det, jag ser så kall ut i mitt svarta hår. En gång när jag klippte mig hos frisören, det var inför min studentbal minns jag, så sa hon att mitt svarta hår var så himla fint till mina blåa ögon, men jag vet inte jag, naj. Hur som helst. Nu blev jag bjuden på fest imorogn också. Ja, där ser man. Men jag tror inte jag vågar gå på den festen, inte utan mina tjejer i alla fall, och dom jobbar hela tiden juuu. Jobba är överskattat! Sova är min grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback