Goodnight, goodnight sweet baby

image650Regn, regn, regn. Det verkar inte finnas mycket till övers just nu. Jag har ägnat en del av dagen åt att leta fram några teckningar och foton osv. som jag har gjort för att se om det fanns några potentiella arbetsprover där i samlingen. Jag har nämligen beslutat mig för att söka till Gotlands Konstskola till hösten (japp, sista ansökninsdag är 20:e augusti. Perfekt!). Jag blir så nöjd över mig själv när jag kommer på saker jag vill göra och faktiskt gör dom också. Men jag kommer såklart bli besviken åter igen om jag inte kommer in, såsom det blev när jag sökte till fotolinjen. Jaja, det är i alla fall värt ett försök, sen får man se vart det leder. Men det skulle vara så otroligt skönt att ha lite framtid klar för sig. Igår fick jag lite panik och gick och grubblade över hösten som väntar. Jag måste verkligen styra upp mitt liv nu, på riktigt, jag kan inte gå här och bara driva runt mer i fortsättningen. Det har jag redan gjort i ett år nu, bortsett från en period i vintras förstås då det var en del jobb. Men jag är så himla sur på Gula Hönan (sluta skratta Anton, jag har inte en gul kycklingdräkt på mig när jag jobbar där) för att jag inte får jobba något. Har man lovat så har man! Allra helst om man har lovat i ett helt år! Men nej nej, istället anställer dom två nya små 18-åringar och jag får inte jobba någonting alls. Jag vet inte ens om jag skulle vilja jobba där nu om dom skulle fråga. Och vad hände med jobbet i Sandhamn?! Suck, arbetsgivare är ett släkte för sig.

Jag har spelat flöjt ikväll. Plockade fram alla böcker, papper och noter jag kunde hitta och satte ihop flöjten till en spelbar silverpinne och började tuta. Tut tut. Ja visst, det sitter i ryggmärgen än och fingrarna dansade ganska lätt, om en aning otränade, över klaffarna. Men jag tröttnade snabbt såklart. Torka av, dra isär och packa ihop igen.

Sen jag flyttade hem från Visby har jag knappt sett på TV alls eller ens en film. Har varit sugen på att se både "Farväl Falkenberg" och "Lost in translation" flera gånger, men jag har inte funnit någon ro. Men ikväll såg jag till sist "Lost in translation" i alla fall med mor och far. Bra film. Missade dock en bit, då C ringde, men det var det värt. Det var längesen vi pratade på riktigt, hon och jag.

Nu pratar jag med W på msn och vi har en väldigt fin konversation...

V-? says:
Jag vill kasta mig ut för ett höghus med en handgranat. Köttregn

V-? says:
Ja, ifall jag skall ta självmord alltså. Vilket jag inte är på humör för.

Emelie | says:
haha vad fint

V-? says:
Mnja. : ) Men rätt effektfullt

V-? says:
Och innan dess skall jag skriva en kortare text med skumma meddelanden som folk får försöka tolka efter min död

Emelie | says:
det låter som ett spännande självmord. fast jag måste säga att det tar emot att säga att ett självmord skulle kunna vara spännande. tur att du inte är in the mood för det

V-? says:

Nej, jag är sällan mer än en armtag under ytan. Tur det! Men samtidigt liksom.. självmord. Kommer det vara roligare att vara död eller?


Ja, det känns fint att vi har en slags relation i alla fall efter allt. Även fast det just nu råkade handla om lite självmordsprat. Haha.

Tiden tickar på och det är natt igen. Tror jag skall knyta mig snart. Krypa ner under täcket och läsa min bok. Kommer aldrig så långt då jag alltid somnar när jag börjar läsa kl. 3 på natten. Konstigt. Nåja. Godnatt alla.


goodnight, goodnight sweet baby
the world has more for you
than it seems
goodnight, goodnight
let the moonlight take the lid off your dreams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback