Hemma på ön igen.

Så var man tillbaka. Tedrickandes i det blåa rummet, i Garda, på ön. Jag känner mig lite nedstämd i natt. Stockholm har varit väldigt trevligt och mysigt med A. Hunnit med en heldel - Grönan, film hemma, film på bio (Zodiac = seeeeg = dålig = se den inte), kvälls/nattbad, shopping, picknick, båttur, fika, Söderstros, öldrickande och ja, lite av varje helt enkelt. Mycket bra. Fyra dagar går så snabbt bara. Suck. Mor och far hämtade upp mig eftermiddags efter att dom kommit tillbaka till Svealandet efter Norgevistelsen. Åkte till moster K, där även A-M och hennes karl, Å, var. Det bjöds på fika och visades bilder från nån slags Sicilien-resa. Sjukt tråkigt och jag var sjukt trött. Ville bara sova. Båten var en timme och 10 minuter försenad, fick 17 kr tillbaka för det. Jaha ja, tack. Åka båt. Musik i öronen, titta ut genom fönstret, upp i himlen där molnen tycktes stå stilla. The Queen visades på tv-aparaterna, inget ljud. Läste texten, men bara ibland. Fortfarande musik i öronen. Tänk tänk tänk tänk tänk tänk tänk. Visby närmar sig. Himlen är svart, men ändå solen stark. Hemma igen. Hemma på ön, den underbara, fina, vackra ön. Men som just nu känns ganska fattig på saker att ge mig. Vad skall jag göra av mig själv?



hon var ju så mjuk och så nära
som hon skulle va
det är inte så nu, och det är inte bra
hon säger min själ är hård och gjord av sten
det är inte så, nej, min själ är här
men den är skör
och nu när jag blir äldre
och närmar mig det som är jag
det slutar med att hon säger
inte kan det vara så
du är så
åh, se mig precis som jag är
det är inte så nu
och det är inte bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback