I usually don't smoke, but I was naked.

Jag är mätt och känner mig tjock. Har fått i mig en trerättersmiddag som mostrarna har bjudit på ikväll. Gott och trevligt, men jag tröttnar snabbt på hur alla runt matbordet skall försöka överrösta varandra så att ljudnivån stiger alldeles för högt och man får inte en syl i vädret. A-M har alltid varit den som pratar hela tiden och pappa har alltid varit den som tål det minst men ändå måste ha rätt och gärna sista ordet också, så ni kan ju tänka er hur det låter när diskussionerna kommer igång... Jag har nu flytt upp på rummet för en stund av lugn och ro. Orkar inte ens ha musik på, bara tystnad, tack!

Dagen har gått åt till utflykt runt ön. I alla fall en bit av den - Norrlanda ljusfabrik, nån textilgrej i närheten, fika på Wallins Café, som för övrigt är väldigt charmigt, sen en sväng till Herrvik för att köpa rökt fisk, vilket jag visserligen inte äter, men det var ändå en trevlig tur. Lagom till kvällen sprack himlen upp och solen kikade fram, vilket rent av kändes ovant efter allt detta regn som kommit dom senaste dagarna. Nu är det mörkt igen och jag funderar nästan på att ta en kvällspromenad i min ensamhet. Det är inge skönt att känna sig som en uppsvälld bulle.

På återhörande. Vink vink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback