Now I'm trying to see the only one, though I just want to shout. But I'll sing it again, though everyone is sleeping

Så var man på ön igen, hemma på landet. Det luktar koskit ute och i den gamla folkparken är det nån slags nostalgikväll så det spelas musik så högt så att hela socknen hör. Lite skillnad från Stockholm med andra ord. Men jag vill inte vara här just nu. Det var mycket mysigare i huvudstaden... Till skillnad från förra gången, då vi fyllde dagarna med ganska mycket aktiviteter, så har vi mest tagit det lugnt denna gången, och det har varit himla skönt. Det har nog aldrig tidigare i mitt liv hänt att jag inte har besökt en enda
klädaffär när jag har varit i Stockholm, men tro det eller ej, det var faktiskt ganska skönt det med. Den här gången har pengarna mest lagts på god mat och lite öl. Och vilken mat sen! Igår kokade vi ihop nånting riktigt gott, och så glass på det ute på uteplatsen, ett glas vin och sen en film. Jag somnade i och för sig, men det är ju lite utav min grej att göra. Efter en skön dag i solen, massa mat, lite vin, ett täcke och en axel att luta sig emot så kan man ju inte göra
mycket annat än det, hur rolig filmen än är.

Idag blev det sova länge, som det sig bör på en lördagsmorgon, och så storfrukost därefter.
Tänkte att jag hade gott om tid att ta mig till båtbussen, och det hade jag ju också egentligen, men nån stans på vägen så gick ändå planeringen lite fel och det var så nära på att jag missade bussen, men med en 30 sekunders marginal så hann jag ändå med till sist. Piuh!

I bilen på väg hem förut så fick jag så sjukligt ont i magen så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men det har blivit bättre nu. Jag kände mig lite ledsen och nedstämd och bilresan på 45 minuter kändes oändligt lång. Lite telefonprat med E fick det dock att kännas aningens bättre.

Nu är klockan över halv fyra och jag borde verkligen sova, men jag vill lyssna på Maia Hirasawa, för vi har gjort det så mycket dom senaste dagarna så det har vuxit fram som ett litet behov nästan. Men Soulseek vill inte hitta några Maia-låtar så jag är lite tjurig. Vill höra Still June. Men det är mycket man vill här i livet...

Nåja. Godnatt.


 






Kommentarer
Postat av: Ellie

Vadå inte gå i någon klädaffär!? är du sjuk på något vis? Denna vecka ska vi tok leka. Ang. Maia kan man ju alltid ta till myspace om man har för mycket abstinens, där finns "still june"

2007-07-22 @ 09:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback