Dötid.

Tycker att jag luktar cigarettrök om fingrarna. Kan det verkligen stämma? Har ju både duschat och inte rökt sen igår. Inget mer röka nu, sa jag och tände en cigg i väntan på båten...

Har en blandad känsla i kroppen. Ganska glad, men samtidigt nåt jag inte riktigt kan sätta fingret på. Liksom, vad skall jag ta mig till nu? Vad skall jag göra? Visst, kanske dyker det upp jobb framöver, men allt är så himla ovisst, och jag är trött på det. Ingen verkar kunna komma med raka besked. Det är svårt att finna sig till rätta efter en festival när man inte har nåt att riktigt ta tag i eller återgå till. Vad har jag gjort idag t.ex.? Inte ett skit, förutom att tvättat en himla massa och suttit framför datorn och fördrivit tid. Dötid. Nu är det natt åter igen och man skulle kunna sova, men jag är inte trött. Det känns ovant att vara själv. Lyssnar på en fin låt om sommarnätter och sånt som kan hända under sådana, och jag undrar vad den här sommarens nätter har att bjuda på framöver. Och dagarna! Vad kommer att ske?

När nån frågar mig vad jag gör eller vad jag skall göra sen, så önskar jag att jag hade ett svar på den frågan. Det är svårt att säga att man inte gör nånting och fortfarande hålla huvudet högt. Kanske skulle man göra nåt helt otippat, dra iväg nån stans eller vad som helst. Ja, jag vet inte.

Jag har fastnat i tankar om drömmar ikväll - vad dom betyder och hur dom kan påverka en. Igår när vi åkte från Hultan så somnade jag ganska snabbt i bilen och direkt befann jag mig i drömmarnas värld. Jag drömde om skratt och närhet och sånt som gjorde mig besviken när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm och att verkligheten var precis lika tråkig och grå som innan jag somnade. Likadant var det en av nätterna under festivalen - jag låg och funderade på en sak tills jag somnade och drömde att det hade löst sig, men så vaknade jag och - ja, ni fattar. Nåväl.

Åh, vilken tråkig natt det är. Inte ens MSN pratar med mig. Men, oj, plingplong på telefonen, jag fick SMS! Wiiha!

Lalala sjunga lite... I need some help to sleep tonight. don't sort me out, just hold me tight. Douglas Heart sjunger fint.

Nej vad fan, nu blir det kanske sova ändå. Eller? Åhh blää, nu spårar det ur. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback