Livskval.

Nej, jag kom inte in. Jag trodde faktiskt nästan att jag skulle göra det, men nej. Bara reservplats. Jaha, självklart misslyckas jag bara för att jag äntligen kommit på vad jag vill göra i livet och jag vill göra det mest av allt. Mitt i allt detta har jag blivit erbjuden jobb i Sandhamn i Stockholms skärgård. Jaha, skall jag lämna Gotland mitt i sommaren, här jag vill vara mest av allt? Beslutsångest, kval och kluvenhet! Men nu när jag har tänkt på det och jämfört med mitt nuvarande, ganska skeva, sommarjobb, så börjar det kännas ganska lockande trots allt. Jag känner ju folk där och det känns roligt att det är kocken från förra sommaren som vill ha dit mig. Det känns som en stor chans och det kommer definitvt bli en erfarenhet och se bra ut på pappret.

På Gotland smälter man idag. Det är sjukligt varmt så jag blev tvungen att gå in och svalka av mig lite efter en
stund i solen. Har ätit hallon och melon. Gott! Har även tagit en tur till stranden idag. Inget bad dock, men en trevlig liten tur med far innan vi åkte hem igen och grillade. Ikväll blir det fest för ett par vänner som fyller år. Det blir nog nice som fan i detta fina väder. Nu skall jag ringa till Sandhamn.

Tata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback