Midsommar - en blandning av alkohol, häsar, telefoner & stukade fingrar.

Hrm... så var midsommar över och förbi - tack och lov! Det skulle kunna tyckas att jag gjorde vissa tabbar/pinsamheter/dumheter igår, och jag kan inget annat göra än att hålla med. Jag har kommit fram till följande: alkohol och telefoner går inte ihop, och alkohol och hästar går definitivt inte ihop...

Jag började mitt midsommarfirande på ett lugnt och fridfullt sätt. Min yngsta bror och hans flickvän kom till ön igår natt. Mycket trevligt att se dom sötnosarna igen. Vi tog en sväng upp i skogen/änget/hagen och plockade blommor och jag fotograferade lite. Hur midsomrigt är inte det?! Sen hem igen och äta midsommarlunch med familjen. Göra sig fin, klänning på, fixa håret och lukta gott. På eftermiddagen kom resten av min familj, dvs. lite bröder här, lite bröder där, barn, farmor osv... Det åts jordgubbstårta och delades ut presenter till min äldsta bror som fyllt år tidigare i
juni. Sen kom Jessica hit för att hämta upp mig till hennes och Camillas fest. Allt var aningens stressigt för det skulle även hämtas upp mer party people vid bussen. Min mor insisterade dock på att Jessica skulle ha en tårtbit, så det fick hon. Burna iväg, hämta folk, landa i Burs, sen var festen igång. Det dracks öl och vissa åt sill och liknande, vi byggde ett tak i form av en enorm presenning och vissa drog iväg och badade. Inte att förglömma, vi byggde oss även en liten midsommarstång. Efter ett par öl bestämde jag och Jessica oss för att ta moppen till Stavgard för att... ja, för att vadå? Jag har faktiskt ingen jävla aning, men så blev det i alla fall, och det slutade med att alla efter en stund befann sig i denna besynnerliga lilla vikingaby. Och det var i denna lilla vikingaby som det hände - hästinsidenten... Allt var Augusts fel, jag skyller på honom. Vi hittade en stor hage full med lamm, gätter och så - tadaa - hästen! En svart liten schettlandsponny som var kelig och otorligt söt. August bestämde sig för att "provsitta" lite på den, men hoppade av ganska snart när den lila pållen började springa iväg. Smart drag till skillnad från mig. Gammal hästtjej som jag är så blev jag såklart oerhört sugen på att ta mig en liten ritt och jag trodde såklart att jag var bra på det också. Och ja visst, det gick bra - till en början. Sen ville inte the black little monster horse ha en tung berusad människa på ryggen längre, så den skenade iväg och bockade av mig. Brannis filmade det hela, och det ser ganska roligt ut och jag skrattade som en tok. Men det visade sig att det inte alls var lika roligt som det såg ut på filmen, för när jag skulle ställa mig upp kunde jag knappt stå för mitt ben skakade så mycket och jag hade fått massa skrapsår och grejer. Och värre blev det. Upptäckte att fingrarna fått sig en turn också och  det slutade med att jag fick linda dom när vi kom hem igen. 


Ingen skada skedd, höll jag på att säga, men det var ju faktiskt inte sant. Trots skador så fortsatte kvällen i goda vänners lag och vi åt  jordgubbar och givetvis blev det dansa runt midsommarstången och annat trams. Festen avrundades i den sena sommarnatten nere i källaren med biljardbord, dans och musik. Jag slockande vid 03.30-snåret skulle jag tro på en otroligt charmerande bädd av soffkuddar bakom soffan, inte i den.




Och så till denna dag. Jag har en gnutta ångest över vissa saker, men jag skall försöka låta bli. Jag är ganska trött också, då min soffkuddsbädd kanske inte var den bästa trots allt. Men det värsta är ändå mitt finger. Det har en färg av rött och blått och storleken av en morot och jag kan varken sträcka ut det eller böja det helt. Till råga på allt så har jag fått några röda underliga fläckar där min känsel typ har försvunnit. Låter det bra? Kanske borde jag ringa till farbror doktor och kolla upp det stackars fingret. Kan va en idé. Ganska dålig tajming att skada fingret om det nu blir så att jag skall jobba snart framöver. Jag antar att jag är ganska bra på dålig tajming.

Förresten, alkohol-och-telefon-biten som jag inledde med tänker jag inte ens gå in på. Det är bara dåligt. Usch.


Hoppas i alla fall att alla ni andra hade en fin midsommar med massa roligheter, god mat och allt annat som hör därtill! Nu skall jag gå igenom gårkvällens bilder och antagligen få mig ett gott skratt... Tjipp tjopp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback