Min ko hette Sara.

Har precis målat naglarna med skakig hand. Lite extra klurigt att skriva nu utan att sabba skiten. Ett sms skrämde nyss livet ur mig. Herre jösses. Huset är tomt och tyst, för mor och far är i Norge. Dom åkte omänskligt tidigt imorse, flera timmar innan jag ens var i närheten av att vakna. Dock vaknade jag ovanligt tidigt för att vara jag - 09.50, för att min handläggare från Arbetsförmedlingen ringde. Jag hatar arbetsförmedlingen. Jag skulle redovisa mitt jobbläge. Som att jag inte visste det! Jag skulle ju maila under dagen - när jag hade vaknat! Nåja, upp i skaplig tid i alla fall. Elinor kröp upp till mig i min säng och var söt och vi spanade lite på world wide web och klagade på fula, unga människor. Sånt tycker vi är kul, att vara elaka och se ner på folk. Moahahaha! Nää, inte rikitgt, men lite. Sen gick vi ner, åt frukost, läste tidningen och förbannade oss över att folk döper sina barn till Sara, då vi av olika anledningar inte tycker om Saror. Inte Sandror heller för den delen. Det måste vara nåt med S... Vi hade hur som helst en mycket givande och konkret konversation kring detta:

Ellie: Varför döper dom sina barn till Sara?!
Jag: Jag vetifan, dom tycker väl det är fint, fast vi tycker ju inte om Saror!
Jag, igen: Min ko hette Sara....

Det har varit så mörkt idag, bara massa regn och gråa moln. Skall tydligen hålla i sig. Men innan regnet föll så satt jag och Ellie på balkongen och lyssnade på Säkert! med öppen dörr och hade en fridull stund. Verry schöönt.

Elinåran åkte vid 2-tiden, så resten av dagen har jag varit själv. Började packa inför morgondagen, men av nån anledning började jag städa istället. Nu har jag packat i alla fall, men jag har upptäckt att jag inte har några tröjor och inga kjolar heller för den delen, typ bara ett par skitiga jeans, så det blev en dålig packning. Dessutom är min favoritkofta spårlöst försvunnen, och det stör mig väldigt mycket! Hur kan kläder bara försvinna? Jag har letat i hela huset. Ååh typiiiiskt.

Nu börjar jag frysa. Sitter i bara underkläder, så ta på sig ett plagg eller två skulle ju vara en ganska bra idé, men jag har ju målat naglarna. STÄNDIGT ALLA DESSA PROBLEM. Hoho.

Nej, dags för ett ryck. Typ ett göra-te-ryck.

Tata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback