Sthlm, snörvel & regn/sol

Nu sitter jag här, i lägenheten där jag är på besök, men han jag besöker är på sitt jobb. Jag känner mig som hemma och är inne på min andra kopp te för denna morgon. Gött. Jag vill också ha en sån här fin lägenhet! Det kändes som att jag reste hela dagen igår, och när jag tänker efter så gjorde jag ju typ det också. Uppstigning 07.30, framme i Sthlm ungefär 17.30. Att det skall ta så lång tid att ta sig från ön hit! Men det var ju faktiskt lätt värt det! Regnpromenad under ett och samma paraply, hembakad pizza, folle och mysig musik. Inte helt fel om jag får säga det själv. Idag är jag dock sjukt trött, men å andra sidan, jag är väl inte den som skall klaga... Har tänkt att ta en sväng på stan, men just nu känns det som att jag inte orkar lyfta ett finger och hellre bara sitter här och dricker te hela dagen. Eventuellt med lite sällskap. Men det går ju inte, så jag får nog lyfta ett finger eller två trots allt och pallra mig iväg så småningom.

Jag har blivit så himla förkyld bara och min nos känns inte helt till freds med detta. Nässpray skulle kunna vara en bra sak, men jag får ont i näsan av nässpray, så det är inte bra.

Solen skiner och jag hoppas att det är så varmt som det ser ut att vara, för - jag har inget emot regn - men jag gillar bättre sol, och är det sol så blir det kanske ett besök på Grönan senare :)

Men nu får det nog vara nog. Nog nog nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback