Hästar, vänner & veganism

Vad fan, det är mars idag! Det hade jag glömt. En förhållandevis trevlig dag för att påbörja en ny månad med ett litet språng på väg mot varmare tider. Snön smälter och vädret är faktiskt riktigt milt. Skönt. Jag har gått på stan idag och uträttat en del ärenden (visst låter det vuxet?), som t.ex. vart på banken, köpt linsvätska osv, men egentligen ville jag helst bara köpa massa nya saker. Jag köpte bara ett par hårspännen. Nästa helg åker jag till Stockholm så jag tänkte spara shoppandet tills dess. Har spanat in ett par skor som jag ska köpa. Dom finns nämligen inte på ön. Inte än i alla fall. Finns dom inte i huvudstaden vet jag inte vad jag skall ta mig till. Jag ska ha dom där skorna. Jag längtar för övrigt till Stockholm! Funderar på om jag skall stanna lite längre än bara över helgen som mor och far. Men vi får se.

Den senaste veckan, eller rättare sagt, sen sist jag skrev här, så jag har faktiskt gjort en hel del. Festade hos en gammal polare i fredags, vilket visade sig vara helt rätt val för att göra en deppig dag till en bra kväll istället. På lördagen blev det födelsedagsfest, krogen och en synnerligen intressant efterfest. På söndagen fick jag besök av barndomsbästisen och vi åkte sen vidare hem till henne på landet. Där stod huset tomt då hennes päron dragit till Val D'Isère för en veckas tid. Jag blev kvar hos henne enda tills igår eftermiddag. Vi har tagit hand om hästarna + hund och katt, lagat massa god mat, druckit vin och ätit glass (kolla:
icetrinity.bilddagboken.se). På tisdagskvällen kom även vår gemensamma barndomkompis (bästis nr. 2) på besök, vilket var väldigt roligt, då vi inte har träffat varandra på över ett års tid. Skärpning! Hon är så jävla rolig och härlig, den tjejen!

Nu regnar det och det liknar mer en dag i oktober än en dag på väg mot vår. Men så är det. Min mage är hungrig och jag funderar på vad jag skall äta. Igår åt jag sojafärssås. Det var ganska gott, men lite för grötigt. Jag skulle vilja göra pesto, men jag har ingen mixer i min lya. Typiskt. Jag drömde i natt att jag åt en hel måltid med både varmrätt och efterrätt, men glömde att jag var vegan, så jag åt både kött och grädde och allt möjligt. Dom drömmarna är så jobbiga. På söndag har jag varit vegan i en måand, vilket var målet. Men nu är jag lite kluven, vet inte om jag vill börja äta kött och sånt igen. Kanske.

Nä, nu, hejdååå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback