Helgens bravader, förfester, fester & efterfester.

Ännu en helg är förbi och jag börjar känna mig som ett alkoholistvrak. But hey, vem gör inte det liksom? Fredagen ägnades åt att gratta Camilla som äntligen fyllde 18 och ställde till med kalas. Efter krogen hamnade jag på en mer eller mindre trevlig efterfest och vankade sen hemåt i min ensamhet i gryningen. Eller rättare sagt, jag sprang (!). Lördagen var en underbar vårdag och jag tillbringade den i solen i form av en trevlig promenad. På kvällen var det dags för alkoholkonsumtion igen så jag drog hem till August och Hugo, as usual skulle man kunna säga. Det var trevligt, och som lite omväxling drog vi till sliskstället Porten istället för till Surfers. Där träffade jag bl.a en - antagligen - vrålpackad gubbe som var väldigt facsinerad över att mina skor var rutiga och undrade om jag mindes 70-talets "häftiga platådojjer". Jag var dock inte född då, men visst mindes jag dom. Samtidigt träffade jag en 28-åring som morrade varje gång jag och Camilla gissade fel på hans ålder, och knappt kunde ett ord svenska men som i alla fall blev förälskad i mina "vackra ögon" och promt ville bjuda mig på nånting från baren. Jag valde en white russian, då jag inte har mer fantasi än så. När det var dags att betala försvann han. Inte nog med det, så hade bartendern hört fel så hon gjorde en coffee russian istället för en white russian. Jag ville inte ha den och beställde en öl istället och kände mig till besvär. När jag betalade den kom snubben tillbaka och utbrast  ett "Nooo, are you paying för that? Are you kiiddding?". Nope, no kidding här inte. Bartendern ställde fram glaset med coffee russian och sa åt snubben att han var tvungen att betala den. Moahahaha 98 spänn kostade den och jag fick den, trots att jag inte ville ha den. Åt upp skummet och gav typ bort hälften. Tycker inte om kaffe. På Effes träffade jag lite andra bekanta och några obekanta. Det dracks mer öl och jag ställde sen till med efterfest. Det var roligt. August och Stux utförde en smärre brottartävling som tydligen slutade oavgjort då August fick näsblod. Själv satt jag mest och pratade med en söt - som jag minns det i alla fall - kille om djupa saker som livet. Tänka sig att man alltid blir så filosofisk på fyllan. Nåväl, det var en trevlig natt och den tog väl slut vid 5-snåret eller liknande.

Efter ett par veckor i stan bestämde jag mig för att åka till landet igår, men efter vissa förvirrade komplikationer angående tiden så upptäckte jag plötsligt att jag hade missat bussen, och ett svagt minne från natten dök upp om jag och den söta pojken ställde om klockorna, och ja visst ja, det var ju sommartid. Som för övrigt inte riktigt smält in ännu då klockan nu är lite mer än 18.30 och solen fortfarande skiner. Underbart!

Trots att vädret har varit helt fantastisktunderbartvarmthärligt så har jag inte varit ute speciellt mycket idag. Har haft ganska ordentliga sovsvårigheter den senaste tiden och med tanke på den gångna veckans alkoholkonsumtion så är jag bra sliten nu. Det har resulterat i snurrande huvud och ett envist nervryckande i mitt högeröga som har hållt i sig i säkert en sisådär fem dagar nu. Sjukt irriterande, men jag börjar vänja mig.

Nu skall jag tillbringa denna vecka på landet i alla fall och ta hand om mig själv och min mamma som opererades i tisdag. Jag skall med andra ord vara en duktig dotter och finnas till hands för henne. Nu t.ex. skall jag laga middag.

Take care and control. Tata.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback