Jag visste inte att jag var rasist?

   

Det här är vad helgen gick ut på, som vanligt - dricka öl och göra sig ful på bild. Var ensam tjej på "festen" i fredags och hamnade i bråk med en mörkhyad tjej på krogen som anklagade mig för att vara både rastist och en jävla bitch då jag snällt frågade "ursäkta, har nån av er sett min väska här nån stans?". Ja, vem hade inte blivit förbannad för att få en sån fråga?! Hon flippade totalt, ställde sig upp och skrek och sa att jag anklagde henne för att ha tagit mina saker. Hon var helt jävla galen! Jag blev chockad och kände mig så illa därann att jag började grina. Haha, nolla. Jaja. Det var jävligt obehalgigt i alla fall när hon kom med hela sitt "tuffa" killgäng som värsta backupen och hennes pojkvän sa åt mig att jag skulle be om ursäkt till henne, då han tidigare hade bett om ursäkt till mig å hennes vägnar. Om hon nu är så rädd för att folk skall vara rasister och döma henne efter hennes hudfärg så borde hon kanske tänka på hur hon beter sig istället för att förstärka dom fördomar som faktiskt redan finns. Jag är inte den som bråkar och jag är definitvt inte rasist!

På lördagen hängde jag med killarna igen och vi hamnade på en fest i  huset bredvid - en fjortisfest. Snittåldern låg väl på en sisådär 15 år och tjejerna (inte killarna heller för den delen) visste hur man skulle klä sig eller sminka sig. Hoppas dom kommer till insikt en vacker dag.
 
Sammanfattningsvis var helgen helt okej. Jag hade mestadels roligt och jag träffade trevligt folk. Killkompisar är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback