Mysteriet med dom rutiga skorna (grann/grannflicka-festen)

Festen i fredags blev över förväntan! Mycket folk, mycket alkohol och mycket trevligt. Det var fullt av människor över allt och folket verkade vara nöjda och glada. Mot slutet där skulle man nog kunna kalla mig odrägligt full, men what the fuck, jag hade kul! Panikvaknade kl. 09.00 på lördagsmorgonen och bestämde mig för att städa. Upptäckte ganska snart att mina rutiga skor var borta som jag hade haft kvällen innan och jag blev lite orolig över ifall jag verkligen kunde ha varit så tankad att jag hade gått hem från krogen utan skor...? Jag fick lätt panik. 
  Min pojkbästis som vart på besök i helgen kom inte hem till mig förrän vid 10-snåret. Både han och jag var sjukt slitna och befann oss i nåt slags bakisfnissande tillstånd. Vi hade sjukt roligt och bestämde oss för att gå till Packhus för att käka natchotallrik, och han insiterade på att vi skulle påbörja dagen med öl, så han beställde in en hel kanna. Det tog emot en del att hälla i sig en massa öl så tidigt dagen därpå kan jag tala om, men no problems, kannan tog slut... Sen vidare till restaurang Bolaget (så passande namn) och träffa hans läskiga snobb-kompisar och få i sig ytterligare en öl. Sen var jag praktiskt taget död och bestämde mig för att gå hem igen, medan han fortsatte hänga med dom.
    När jag kom upp för trappan så stog mina rutiga skor utanför min dörr. Jag hade tydligen traskat in till grannen när jag kom hem på natten och satt mig på hans golv och dumpat dojjerna där. Man får för sig konstiga saker på fyllan. No shit!
   Resten av dagen var jag inte speciellt bakisfnittrig längre, utan mer ur funktion, så resterande tid av eftermiddagen tillbringade jag min gröna, sköna soffa.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback