Slut på vegandieten

I söndags nådde jag mitt mål som 1 månad som vegan. Som jag tidigare nämt var jag lite kluven över hur jag skulle fortsätta mina matvanor framöver. Det blev i alla fall till sist en pizza med ost på på söndagskvällen tillsammans med mamma och pappa och det var så gudomligt gott! Måndagen blev dock helt vegansk i alla fall, men idag blev det lite mejeriprodukter igen. Kladdkaka med grädde på Packhus när jag fikade med Mundt. Keso till tomatsoppan ikväll och nu te med komjölk i istället för sojamjölk, och så ett par knäckisar med både smör, ost och kaviar. Tänk att jag levt utan det en hel månad. Men inget kött ännu. Och jag tror det lär dröja, tänker nog åtminstone fortsätta som vegetarian. Det känns lite sorgligt att vegantiden är över, men samtidigt skönt att kunna vidga matvyerna en aning igen. Det var i alla fall inte så svårt att leva som vegan som jag först hade trott, utan det har gått riktigt bra faktiskt och jag har haft flera kulinariska upplevelser. Det var intressant att pröva på och helt klart värt det. Det tål att tänkas på vad man äter och stoppar i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback