[21]

Ni vet när Madicken har fått hjärnskakning efter att hon har hoppat från taket med ett paraply, i hopp om att hon skulle flyga? Då missar hon skolutflykten ett par dagar senare med alla klasskamrater och den snälla fröken. Och när klockan slår nio på den aktuella utflyktsdagen så säger hon med ledsen och uppgiven röst till sin lilla katt att "Nu går tåget". Precis den känslan och den rösten hade jag i huvudet idag klockan sexton när jag såg båten lämna hamn genom mitt fönster. "Nu går båten"  och så tuffade den iväg ut på öppet hav med en pojk ombord som jag tycker väldigt mycket om. Han har varit här. På min födelsedag. Ja just det, jag fyller alltså år idag. Det har varit en födelsedag som inte varit någon annan lik, men jag är nöjd. Hemskt nöjd måste jag säga. Med hela den här helgen faktiskt. Det finns bara en enda sak som jag inte alls är nöjd över, och det är att den redan håller på att ta slut och mitt sällskap har åkt härifrån. Nu känner jag mig mest lite tom. Och trött. Jag fyller år och är helt ensam. Dessutom har jag fått virus på datorn som är störigt som fan, vilket gör att det i princip är omöjligt att skriva på den. Jag har inte ens lite musik till sällskap. Fast just det! Star Again med Maia Hirasawa måste jag ju lyssna på. Åh, vad fin den är! På drygt två timmar, sen jag kom hem från hejdå:andet vid båten, så har jag smockat i mig ett halvt rör Pringles-chips och en hel del mintchokladkola som jag fick idag, bara i brist på annat. Man skulle kunna tro att jag är tjock, men det är jag inte. Mest trött, 21 och irriterad som fan på den här jäkla datorn. Och så lite kär. Eller ganska mycket. Sa jag trött? För det är jag.

Äh. Snart kommer i alla fall Elinor,  och det ska bli trevligt.


PS. Gårdagens loppisfynd: polaroidkamrea för en tjuga. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback